Ne găsiți pe și pe .

Ministerul Transporturilor a propus alocarea unei noi finanțări către compania aeriană TAROM, în valoare de 114 milioane de lei (aproximativ 23 milioane de euro) din fondul de rezervă al Guvernului. Suma ar urma să fie folosită pentru plata datoriilor scadente și pentru acoperirea deficitului de lichiditate, care pune în pericol implementarea planului de restructurare aprobat de Comisia Europeană.

• În nota de fundamentare, ministerul avertizează că lipsa lichidităților împiedică achitarea obligațiilor financiare deja depășite, iar penalitățile acumulate ar putea afecta grav stabilitatea companiei. În cel mai pesimist scenariu, acest lucru ar duce la eșecul procesului de restructurare, ceea ce ar bloca șansele TAROM de revenire pe profit. De aceea, ministerul solicită aprobarea rapidă a fondurilor.

• Această finanțare se înscrie într-un program mai amplu de ajutor de stat, aprobat de Bruxelles. Planul prevede:
- anularea unei datorii de 50 milioane euro, reprezentând ajutorul de salvare din 2020;
- o injecție de capital de 46 milioane euro, din care TAROM a primit deja 22,5 milioane euro în perioada 2023–2024.

• În plus, compania a beneficiat recent de o primă tranșă de 112 milioane lei, iar suma de 114 milioane lei reprezintă tranșa finală ce trebuie acordată în 2025.

• Ajutorul financiar are ca scop menținerea companiei pe linia de plutire până în 2026, an în care TAROM ar trebui să revină pe profit, după implementarea unor măsuri de eficientizare: modernizarea flotei, reducerea rutelor neprofitabile și optimizarea costurilor operaționale.

• Decizia Guvernului reprezintă o nouă încercare de salvare a companiei aeriene naționale, după 17 ani de pierderi, într-un moment în care fiecare tranșă de finanțare devine esențială pentru supraviețuirea TAROM.

Sursa: Ministerul Transporturilor

Citește și: