Ne găsiți pe și pe .

Centrul European al Consumatorilor din România a publicat recent „Ghidul drepturilor pasagerilor în cazul problemelor legate de bagaje”, evidențiind drepturile pasagerilor atunci când apar probleme (întârziere, deteriorare sau pierdere) cu bagajele înregistrate pe timpul călătoriilor cu avionul.

În esență, ghidul menționează:
1. întârziere sau deteriorare:
- compania aeriană răspunde în limita a circa 1.860 euro.
- în practică, compania stabilește valoarea despăgubirilor pe baza documentelor oferite de pasageri sau pun la dispoziția pasagerilor produse de strictă necesitate (sau rambursează sumele plătite pentru acestea).
2. pierdere bagaje:
- cerere de despăgubire, completând „Property Irregularity Report”.
- copii după: reclamație / bilete / thichete îmbarcare / listă obiete bagaj.
- despăgubirile - în limita a circa 1.890 euro. Dacă valoarea obiectelor din bagaj nu poate fi dovedită, se ia în calcul greutatea bagajului, oferindu-se circa 20 euro/kg.

Citiți ghidul în integralitate pe site-ul Centrului 

Citește și: