Ne găsiți pe și pe .

Informația: Vânzările de automobile chinezești au cunoscut o creștere spectaculoasă în Europa, ajungând la o cotă de piață de 5,5%, reușind în luna august să depășească branduri consacrate precum Renault și Audi

Context:
Ascensiunea a fost alimentată în principal de cererea în creștere pentru vehicule hibride reîncărcabile (eng. plug-in electric vehicle), considerate o soluție de compromis între motoarele clasice pe benzină și modelele complet electrice.

Producători precum BYD, Jaecoo și MG au reușit să își plaseze modelele în topul celor mai bine vândute vehicule hibride reîncărcabile din Europa, BYD Seal U, Jaecoo J7 sau MG HS regăsindu-se printre cele zece cele mai populare modele hibride plug-in de pe continent.

Producătorii chinezi au atins în august o cotă de piață de 5,5%, cu peste 43.500 de unități vândute – o creștere de 121% față de aceeași lună a anului trecut. 
Audi a raportat 41.300 de vânzări, iar Renault, 37.800.

Deși mașinile complet electrice continuă să fie promovate intens și au înregistrat o creștere de 27% în Europa, succesul lor este mai modest raportat la ritmul de promovare și investițiile făcute în acest segment. Model Y de la Tesla s-a menținut pe primul loc ca cel mai popular model electric, dar vânzările  au scăzut cu 37% comparativ cu anul trecut.

Marii producători chinezi, în special BYD, și-au anunțat intenția de a produce local vehicule electrice destinate pieței europene. Până în 2028, BYD vrea ca toate modelele sale electrice vândute în Europa să fie fabricate pe continent, o strategie menită să reducă impactul tarifelor impuse de Uniunea Europeană asupra importurilor din China.

Sursa: Reuters

Citește și: