Ne găsiți pe și pe .

Conflictul financiar dintre Metrorex și compania franceză Alstom a escaladat la un nivel fără precedent, ajungând în punctul în care conturile operatorului de metrou din București au fost puse sub poprire. Măsura a fost solicitată de Alstom pentru recuperarea unei sume de aproximativ 25 milioane euro, parte dintr-o datorie totală de aproape 50 milioane euro, provenită în principal din servicii de mentenanță furnizate începând cu anul 2021 și neachitate de Metrorex.

• Tensiunile s-au amplificat în momentul în care Metrorex a decis să execute garanția de bună execuție, în valoare de 10,3 milioane euro, aferentă contractului prin care Alstom s-a angajat să livreze 13 trenuri noi Metropolis pentru Magistrala M5. Contractul, semnat în decembrie 2020 și evaluat la peste 103 milioane euro, prevedea livrarea trenurilor în 30 de luni, respectiv intrarea lor în circulație în prima parte a anului 2023.

• Deși Alstom afirmă că 11 trenuri sunt deja livrate, al 12-lea în curs de transport, iar al 13-lea pregătit pentru inspecția finală, Metrorex acuză întârzieri în punerea în funcțiune și a aplicat penalități conform contractului. În replică, Alstom susține că trenurile se află în etapa testelor tehnice și certificărilor obligatorii, proces derulat împreună cu Autoritatea Feroviară Română.

• Escaladarea conflictului a împins ambele părți spre instanță. Alstom avertizează că, dacă Metrorex continuă executarea garanției, compania ar putea suspenda operațiunile de mentenanță, măsură ce ar afecta direct circulația metroului în București.

• Astfel, disputa comercială s-a transformat într-un litigiu cu impact public major, iar soluționarea sa va depinde de hotărârea instanțelor. Până atunci, blocajul financiar riscă să lase sub presiune unul dintre cele mai importante servicii de transport din capitală.

Sursa: Profit.ro

Citește și: